wtorek, 24 listopada 2020

Jak zrobić grę planszową dla całej rodziny???

 Nie znam dziecka, które nie lubiłoby gier planszowych, a Wy? Dziś zrobimy ją sami!!! 



Co będzie Wam potrzebne? 

  1. arkusz białego brystolu 
  2. wycinanki samoprzylepne
  3. skrawki brystolu w dwóch różnych kolorach
  4. nożyczki
  5. flamastry
  6. cienkopis

A co z wykonaniem?

Na początek musicie sobie ustalić jaki kształt powinny mieć pola na planszy. Ja zdecydowałem się na kółka i te wyciąłem z samoprzylepnego papieru kolorowego. To była chyba najtrudniejsza część całej pracy. Potem natomiast ułożyłem kółka we wzór i przyklejałam kolejno do brystolu.

Następnie wziąłem się za przygotowanie kart z pytaniami i zadaniami. Jedne i drugie powinny być dostosowane do wieku uczestników gry. Na naszych kartach wśród zadań można znaleźć m.in.: podskocz 5 razy na jednej nodze, zaśpiewaj piosenkę, zrób 10 przysiadów czy jaskółkę. Wśród pytań natomiast: jakie zwierzęta można zobaczyć w zoo?, skąd się biorą jajka?, jak ma na imię najlepszy przyjaciel Reksia?, a także co można zjeść na śniadanie? Za każdą prawidłową odpowiedź / wykonane zadanie przesuwamy pionek o dwa pola do przodu, za błędną o dwa pola do tyłu. 





Udanej zabawy 

Pan Maciej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz